STUDIO PLATZ

TEKSTEN OVER STAD EN OMMELAND

CORPORATE

Hoe presenteer je je als bedrijf naar de buitenwereld? Daar kunnen allerlei verschillende middelen voor worden ingezet. Print is daarbij nog steeds veelgebruikt. Maar uiteraard worden ook digitale media ingezet.

Jubileum Avontuur

In opdracht van Public Space Media schreef ik de teksten voor dit jubileum magazine voor Avontuur, een bedrijf dat de openbare ruimte op allerlei bijzondere manieren aanlicht. Van winkelcentra tot en met complete binnensteden. Ga in december bijvoorbeeld maar eens in Maastricht kijken.

Sigma

Sigma doet al jaren veel meer dan alleen goede verf produceren. Het is een adviseur van corporaties en beleggers geworden hoe zij het beste met woning- en complex-onderhoud kunnen omgaan. Bureau Linssen maakt deze campagne voor Sigma, ik leverde teksten voor de projectdoc’s.

 

BEKIJK

Symposia Schiphol

SADC maakte een tentoonstelling en een reeks symposia over de ontwikkeling van Schiphol mogelijk. Via Jan Rutten kwam de vraag bij mij of ik een aantal lezingen wilde samenvatten, het leverde een mooi handzaam boekje op.

Rapp+Rapp

Misschien wel een van de mooiste producties waar ik tot nu toe aan mee mocht werken: een overzicht van het werk van architectenbureau Rapp+Rapp. Prachtig vormgegeven door Klaus Baumgärtner.

DHV

DHV wilde zich profileren als vooruitstrevend adviesbureau, met een anders-dan-anders publicatie. Veel interviews van externen, maar ook langere en kortere artikelen. Een boekzine?

 

BEKIJK

 

Projectendocumentatie BPD

Een overzicht van recente projecten van BPD in Duitsland, Frankrijk en Nederland.

 

BEKIJK

 

Annual AM

Gebieds- en projectontwikkelaar AM maakte in 2012 voor het laatst een jaarrapport. De crisis voorbij is er nu weer veel te melden. Co-productie met 8-13, presentatie tijdens Provada 2017. De Annual brengt 77 projecten van AM in beeld, van kort tot meer uitgebreid.

 

BEKIJK